שלום, אני גר בקומה ראשונהבבנין עם 7 דיירים. מתחתי שכן אחד בקומת הקרקע. השכן מעליי מעוניין לבנות מרפסת מהסלון שלו שתחשיך לי את הסלון שלי. חוץ ממני כל חמשת הדיירים האחרים לא מתנגדים לבנייה. יש לציין כי לשכן מעליי יש כבר מרפסת בצידו השני של הבניין. האם יש סבירות שהועדה לתכנון ובנייה בירושלים תאשר לשכן מעליי את בניית המרפסת ?
באופן עקרוני על מוסד התכנון לבחון האם הבקשה למרפסת בודדת ו/או מרפסות חלקיות תפגע באחידות התכנונית לה השלכה מהותית על הבניין.
לעניות דעתי יש להגיש תכנון כולל שיתמודד עם חזות הבניין. ככל שרק השכן מעליך מעוניין לממש מרפסת לשלב זה, יש לבחון האם השלכות בניית המרפסת פוגעת בך ובניין בכלל.
ניתן להגיש תביעה למפקח על הבתים המשותפים במידת הצורך.
מורן גור, עו"ד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
דני שלום רב צריך לבחון המסמכים והתוכניות ובמה בדיוק מדובר. לעיתים ניתן לאסור הדבר כגון בעילה של מטרד ואו שימוש חורג וכיוב` ולעיתים לא. תלוי במקרה. אתה יכול לשלוח לי עוד חומר לבדיקה בברכה אמיר לנט...
המשך תשובה