שלום רב לעו"ד מורן גור ברצוננו לבנות בבניין מרפסות שמש. ברצוני לדעת אם 75% צריכים לבנות בכדי לקבל היתר בניה מהעיריה, או שלא יותר מ-25% התנגדות מקרב בעלי הדירות ואם יהיו פחות מ-25%, התנגדות, האם החוק שלכל אחד מגיע לבנות מרפסת גובר על כמה מתנגדים. תודה ובכבוד רב, משה
עירייה אינה יכולה להגביל היתר בניה על פי עניין קנייני. אלא אם האמור עולה באופן מובהק שאין תימוכין קנייניים.
לעניין שאלתך השניה יש חוק כללי וחוק ספציפי. זכות ההתנגדות מוקנית בדין ומקורה בחוק ספציפי על הבקשה להיתר, על אחת כמה וכמה שמבקשים הקלה ו/או חריגות מקווי בניין.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
שלומי שלום רב צריך לבחון מה היה כאן בדיוק. האם אין לנכס היתר בניה כלל או שמא רק ייעודו בהיתר אינו למגורים אלא למחסן למשל..האם אביך הוטעה ברכישה ועל ידי מי..המוכר? העיריה? האם העיריה פועלת באופן בררני...
המשך תשובה