שלום רב, בחנות שלנו יש גלריה שנבנתה לפני כ40 שנה והיום העירייה מבקשת היתר בניה. בין השאר אנו מתבקשים לשלם אגרה לגיחון על שימוש חורג רציתי לדעת אם הם יכולים לדרוש זאת או שזה ניתן לוויכוח.
שלום רב,
הפסיקהקבעה באופן וודאי היום ששימוש חורג אינו מקים באופן וודאי צורך בתשלום היטל השבחה. הדבר נובע בעיקר מהעובדה שיש לבחון מה גובה המקרקעין לאחר השימוש ביחס למצב המותר בתב"ע.
במקרה אותו את מתארת, יש צורך להוספת שטח. לכן אנו נדרשים לבדוק את המקרה לגופו.
נשמח לעזור.
בהצלחה.
מורן גור, עו"ד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
שלי שלום רב כן. מדובר בהרחבת דירה. יש בבניה גם משום שינוי/פגיעה/גריעה מהרכוש המשותף-לרבות פגיעה בקירות החיצוניים של הבניין ועוד. בעקרון נדרשת הסכמת לפחות 3/4 מבעלי הדירות להם לפחות 2/3 מהרכוש המשותף....
המשך תשובה