אני ואשתי לשעבר התגרשנו בישראל לפני שלוש שנים, ויש לנו משמורת משותפת על הילד בן 6. לשנינו יש אזרחות ישראלית ואמריקאית, וגם הילד מחזיק בדרכון אמריקאי. קיבלתי הצעת עבודה מצוינת בניו יורק ואני מעוניין לעבור לשם יחד עם הילד. גרושתי מתנגדת למעבר. מאחר שהילד אזרח אמריקאי, האם יש משקל לדיני המשפחה של ארה"ב או לאמנת האג? אם אעבור לבד, האם אוכל לתבוע בעתיד את העברת המשמורת אליי דרך בית משפט בארה"ב?
.jpg)
שלום,
תמיד ניתן לבקש לשנות את העברת המשמורת - או ליתר דיוק - העברת מקום המגורים הקבוע של הילד אבל המדובר בתביעות לא קלות בדרך כלל.
מה שהייתי ממליצה לך לעשות עוד בטרם המעבר לארה"ב הוא לדרוש הסכם חדש (או החלטת בית משפט בהעדר הסכמה) ביחס לזמני השהות שלך עם הילד בזמן שאתה בארה"ב. יכולות להיות לכך השפעות על הרבה גורמים (לרבות מזונות הילד ועוד). אם תעבור לארה"ב מבלי שתמשיך לקיים בפועל זמני שהות עם הילד (בחופשות ובחגים, בישראל או בארה"ב) יהיה לך כניראה עוד יותר קשה להצליח בתביעה לשינוי מקום מגוריו הקבוע.
בברכה
דפנה זיס, עו"ד, מנהלת הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דפנה זיס, משרד עורכי דין
055-4532707
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
שלום, הכל תלוי בתוכן של הסכם הממון ובנסיבות האישיות (ילדים למשל). נחוץ פירוט נוסף כדי לענות על השאלה. בברכה, דפנה זיס, עו"ד, מנהלת הפורום...
המשך תשובה