לאחרונה ניתן פסק דין מרתק במיוחד בבית המשפט לתעבורה במחוז מרכז, לפיו בוטלה פסילה מנהלית מחמת היעדר ראיות בתיק.

 

סעיף 48 לפקודת התעבורה מקנה לקצין משטרה, מדרגת מפקח ומעלה, סמכות לפסול נהג מנהלית מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 30 ימים.

 

באותו מקרה נפסל הנהג, שנהג בשכרות ותחת השפעת סמים, פסילה מנהלית ל – 30 יום, אשר בעקבותיה הוגשה בקשה לבטל את הפסילה המנהלית, הואיל והפרמטרים הנדרשים לצורך ההחלטה לפסול את הנהג לא התקיימו.

 

מה אותם פרמטרים?

 

בבואו של קצין משטרה לפסול נהג מנהלית מלהחזיק רישיון נהיגה, עליו לבחון שני פרמטרים: האחד, האם מבחינה ראייתית, קיימות ראיות לכאורה לבסס את אשמת הנהג בעבירה המיוחסת לו. השני, האם הנהג מסוכן לציבור במידה וימשיך לנהוג.

 

באותה בקשה נטען כי שני הפרמטרים אינם מתקיימים, כלומר, גם אין בנמצא ראיות לכאורה וגם כי הנהג אינו מסוכן לציבור, הואיל והנהג הינו נהג משאית מקצועי וללא עבר פלילי.

 

בית המשפט קבע כי פרט למעטפה עם מבחנה מפלסטיק המצויה בתיק אין כל אינדיקציה כי המבקש נהג תחת השפעת הסם, לא צורף כל מזכר הקושר את המבחנה לבדיקת השתן שמסר המבקש בעקבות האירוע ולא נערכה לנהג בדיקת אלכוהול.

 

בסופו של דבר, בית המשפט, בצעד אמיץ, קבע כי אין בתיק די ראיות לכאורה, כדי לבסס את אשמת המבקש, כי נהג בשכרות ותחת השפעת סמים, והורה על ביטול הפסילה המנהלית, והרישיון הוחזר לנהג.

 


עודכן ב: 25/07/2013