התעניינותם של הישראלים בשורשיהם הפולניים הובילה לתובנה שהם, כצאצאי ילידי פולין, עשויים להיות זכאים לקבלת אזרחות פולנית. ברוב גדול של המקרים תובנה זו הפכה להיות מציאות וכיום עשרות עד מאות אלפי ישראלים הם גם בעלי אזרחות ודרכון אירופאי.


יתרונות הדרכון האירופאי


הדרכון האירופאי מציע מגוון רב של הטבות בתחומי חיים עיקריים כגון:


לימודים - בעלי דרכון פולני הינם בעלי זכויות ללמוד ולקבל מלגות במוסדות להשכלה גבוהה שבמדינות האיחוד. שכר הלימוד במוסדות האקדמיים יהיה בהנחה משמעותית או שהלימודים יהיו ללא תשלום כלל, תלוי בתנאים הספציפיים של כל מוסד ומוסד.


נדל"ן - רכישת מקרקעין ללא צורך בשותף מקומי בחלק ממדינות האיחוד וכן בחלק ממדינות האיחוד תינתן הנחה במיסוי על רכישת מקרקעין לבעלי דרכון אירופאי.


עבודה - דרכון אירופאי מאפשר לעבוד בכל מדינות האיחוד, ללא הצורך בקבלת אישור מיוחד. כמו כן, העבודה תכלול את כלל ההטבות הסוציאליות שהעובד זכאי להן.


מעבר חופשי בין מדינות - מי שמחזיק דרכון פולני יכול לנוע באופן חופשי בין כל המדינות השייכות לאיחוד האירופי, ואף להתיישב בכל אחת מהמדינות הללו.


אם גם אתם מעוניינים להפוך חלום למציאות ולהיות בעלי דרכון אירופאי השופע ביתרונותיו הנכם מוזמנים לקרוא להלן על השלבים הבאים בדרך לדרכון המיוחל


1. בדיקת זכאות ראשוית - בשיחת טלפון לבחינת הזכאות לאזרחות פולנית ייבדקו תנאי הסף ועמידתו של המבקש באותם תנאים.


2. בדיקת זכאות מקיפה - שלב זה כולל חקר עצמי של מבקש האזרחות אודות ההיסטוריה המשפחתית שלו. כל מידע עשוי להיות מהותי להוכחת השורשים הפולניים. למעוניינים במיקוד המידע שעליהם לחפש ישלח שאלון מובנה במייל\בפקס, דבר אשר מייעל את ההליך ומקצר זמן. לאחר בדיקת השאלון תינתן תשובה בעניין זכאותכם ותינתן הערכת הסיכויים להגשת הבקשה לקבלת אזרחות פולנית.


3. הגשת המסמכים הרלוונטיים- מסמכים אלה יועברו לבדיקתם של המחוז הרלוונטי בפולין אשר הינו הגורם המחליט לאשר או לדחות הבקשה לקבלת האזרחות.


4. משך זמן ההליך - באופן כללי, הזמן הממוצע לאשרור האזרחות נע בין מספר חודשים עד שנה ולעיתים אף יותר, הדבר תלוי במידת המורכבות בכל תיק.


5. קבלת אישור האזרחות- לאחר שהאזרחות מתקבלת, אפשר להתחיל בהליך קבלת דרכון פולני.


6. הנפקת מסמכים לדרכון הפולני- הנפקת הדרכון הפולני מתבצעת בשגרירות הפולנית בת"א. כמות המסמכים שאדם זקוק לצורך הוצאת הדרכון הפולני נעה בין מסמך אחד לשלושה מסמכים לאדם וכוללים מסמכים כגון: תעודת לידה פולנית, תעודת נישואין פולנית ורישום שינוי שם (במידה והיה שינוי שם במהלך החיים). בנוסף, יש להגיע עם טופס בקשה לקבלת דרכון ומס' פסל (מס' זהות פולני). שלב זה אורך בממוצע בין חודש ל-3 חודשים.


7. קבלת המסמכים לדרכון וקביעת תור לשגרירות- עם קבלתכם את המסמכים הדרושים להוצאת הדרכון הפולני ניתן לקבוע תור לשגרירות. את התור לשגרירות ניתן לקבוע בשני אופנים: האחד, באמצעות האתר של השגרירות הפולנית בת"א. השני, באמצעות משרדנו. היתרון בקביעת תור באמצעותנו הוא שקביעת התור הינה על פי נוחיות והתחשבות בזמן שלכם. בנוסף, ידוע כי באמצעות אתר השגרירות אנשים ממתינים מס' חודשים ארוכים עד שמצליחים לקבוע תור ואנו מתחייבים בקביעת תור תוך שבועיים (לאחד המועדים של החודש הבא).


8. הגשת המסמכים בשגרירות הפולנית לצורך קבלת הדרכון הפולני- כאמור, בשגרירות הפולנית הדבר היחיד שתתבקשו לעשות זה להגיש את המסמכים הפולניים שברשותכם, 2 תמונות פספורט, דרכון ישראלי וצילום העמוד הראשון וכן כסף מזומן לתשלום האגרה. תוך 3 שבועות תזומנו שוב לשגרירות הפולנית לצורך קבלת הדרכון האירופאי המיוחל. יש לציין כי הגשת המסמכים בשגרירות וכן איסוף הדרכון הפיזי יתבצע רק ע"י המבקש אישית ולא על ידי מי מטעמו.


הגשת הבקשה באמצעות משרד עורך דין ותיק ומנוסה, יחסוך לכם זמן רב וטרחה בעזרת טיפול מקצועי ויעיל, תוכלו לזכות בדרכון האירופאי הנכסף ולהיות חלק מהקהילה האירופאית.