נהיגה בשכרות | נהיגה תחת השפעת אלכוהול | נהיגה תחת השפעת סמים | סירוב להיבדק


מידי שנה מוגשים אלפי כתבי אישום בבתי משפט לתעבורה - באשמת נהיגה בשכרות.

 

הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות מחייבת פסילת מינימום של רישיון הנהיגה - למשך תקופה שלא תפחת משנתיים. למעט במקרים בהם מובאים בפני בית המשפט נימוקים מיוחדים להפחית מתקופת פסילת המינימום שקבע המחוקק.

 

בתאריך 14/10/2010 ניתן פסק דין בערעור פלילי - תעבורה 25457-04-10 בבית המשפט המחוזי בירושלים (מדינת ישראל נ' מלכה עוזרי). בו נקבע שעל אף הקבוע בחוק, יש לקבוע "שולי בטחון" שיבטיחו את תוצאות המדידה וימנעו הרשעת נהגים חפים מפשע באשמת נהיגה בשכרות ולכן נקבע, כי על התביעה להגיש כתבי אישום באשמת נהיגה בשכרות כאשר מכשיר הינשוף - דגם תוצאה שלא תפחת מ- 290 מיקרוגרם ומעלה!!!

 

בהחלטה זו, הפך בית המשפט המחוזי בערעור - את פסק הדין שניתן ע"י ביהמ"ש לתעבורה בירושלים (פס"ד עוזרי) - שקבע את הרף על 400 מיקרוגרם!

 

• כאמור, ישנם מקרים רבים שבהם הדוחות לא נרשמו כראוי - בהתאם להנחיות ולפסיקה, דבר שמביא לא אחת לזיכוי ו/או להסדר טיעון עם התביעה, הסדר טיעון שכולל שינוי סעיף אישום, עונש מופחת מהקבוע בחוק וכד'..

 

סירוב להיבדק במכשיר הינשוף:

 

נהג אשר מסרב להיבדק במכשיר הינשוף או שאינו משתף פעולה עם המכשיר – לאמור שאינו נושף מספיק - דינו כדין נהג שיכור! בשום מקרה לא מומלץ לסרב להיבדק במכשיר הינשוף! אם הינכם בטוחים בכפותכם הינכם יכולים לגשת לבדיקת דם בביה"ח.

 

נהג שסירב להיבדק או שלא שיתף פעולה במהלך הבדיקה (ואין לו הסבר המניח את הדעת) ובית המשפט קבע שהובהרה לנהג נפקות הסירוב – יואשם ויורשע באשמת נהיגה בשכרות.

 

תחום עבירות הנהיגה בשכרות הינו מורכב ומסובך ועל כן דורש מעורך הדין ידע משפטי ספציפי, כמו גם ניסיון רב בהתנהלות מול התביעה ובית המשפט.

 

זכרו! עבירת נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה ביותר ולפיכך הענישה בהתאם שכוללת בדר"כ עונשים כבדים כגון: פסילת רישיון נהיגה (לתקופה של שנתיים), מאסר על תנאי, פסילה על תנאי, קנס משמעותי ולעיתים אף במקרים חוזרים עונשי מאסר בפועל.

 

• במידה והואשמת בעבירת נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, סירוב להיבדק במכשיר "הינשוף" - אל תשאירו את גורלכם בידי התובע או בידי בית המשפט.

 

פנו באופן מידי לייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בדיני תעבורה בכלל ובתיקי נהיגה בשכרות בפרט!

 

עורך דין תעבורה - אברהם ג'אן - עוסק בתחום דיני תעבורה ומייצג בתיקי נהיגה בשכרות מזה מס' שנים בכל בתי המשפט ברחבי הארץ!


עודכן ב: 28/11/2010