הוריו של תינוק שנפטר בגיל חצי שנה תובעים את בית החולים הדסה עין כרם בשל רשלנות רפואית אשר הובילה לטענתם למותו של התינוק.

בכתב התביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי עו"ד ירון מויאל, מאשימה המשפחה את בית החולים הדסה באחריות לתאונה שגרמה לתינוק פגיעה מוחית חמורה.

בכתב התביעה שהגישה משפחתו לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי עו"ד ירון מויאל נטען כי לאחר הלידה הועבר התינוק לאמו להנקה בעודה בחדר הלידה, כאשר האחות הניחה את התינוק על היולדת שהחלה בהנקת התינוק, ופנתה לדרכה בלא שנתנה לאמא הנחיות כלשהן. ובאיזה אמצעי זהירות עליה לנקוט.

לאחר מספר דקות בהם ינק התינוק הפסיקה האמא את האכלתו וחשבה כי בנה נרדם. אלא שכעבור 30-40 דקות, הרימה האמא את בנה והבחינה שהוא כולו כחול, ומייד פנו להזעיק עזרה.

צוות רפואי מבית החולים שהגיע למקום העביר את התינוק לחדר צדדי והחל לבצע בו החייאה. בשל ההידרדרות במצבו, הועבר התינוק להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ יילודים בביה"ח הדסה הר הצופים, שם היה מאושפז במשך 3 חודשים, ואובחן כסובל מנזק מוחי על רקע חוסר אספקת חמצן.

כעבור שלושה חודשים הוא הועבר לבית החולים אלי"ן, אולם חזר להדסה כעבור זמן קצר עקב הידרדרות במצבו. משם הוא נשלח לבסוף אל המוסד הסיעודי רעות, שם נפטר.

אביו של התינוק מספר כי פטירת בנו הותירה בלבו צלקת גדולה, ועמה חשש עז מבתי החולים. לפני כשנתיים וחצי, כשנולד בנם השני, בני הזוג לא חזרו יותר לבית החולים הדסה, אלא העדיפו על פניו את בית החולים ביקור חולים. ליתר ביטחון אף שכרו ההורים הטריים רופא פרטי שליווה את הלידה מתחילתה ועד סופה, מחשש להסתבכויות נוספות. בני הזוג כבר החליטו כי גם בלידות הבאות שלהם הם לא ייקחו סיכון ויישכרו על חשבונם רופא פרטי ללוות אותם בתהליך.

"זו הייתה תקופה של סבל מתמשך. התינוק שלנו סבל מנזק מוחי בלתי הפיך וממחלות רבות. נדדנו איתו לצורך הטיפולים מבית חולים אחד למשנהו, עד שלבסוף הוא לא החזיק מעמד. הטרגדיה הזו פקדה אותנו פחות משנה אחרי שהתחתנו, וממשיכה ללוות אותנו עד היום", אומר האב.

בחוות דעת שהגיש לבית המשפט קובע מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, פרופ' זוהר ברזילי, שהתינוק נולד ככל הנראה בריא,

מאחר שמדובר בתינוק ראשון להורים בריאים שנולד לאחר הריון תקין. בכתב התביעה טוענים ההורים שבית החולים לא פיקח כיאות על בנם ואפשר במחדל את הפגיעה בו. לדבריהם, "מקובל לתעד ולאמוד את מצבו של היילוד במרווחים של 15-30 דקות בשעה הראשונה לחיים, ודיווח זה אינו נמצא ברשומה הרפואית. יש לוודא גם סימני חיים תקינים של היולדת, ולקבל את הסכמתה והבנתה לתהליך ההנקה וההשגחה על היילוד".

לאור זאת תובעים ההורים פיצויים מבית החולים לכיסוי עלויות הטיפול הגבוהות בבנם והוצאותיהם האחרות, ועל עגמת הנפש. "גורלו של התינוק נחרץ בסמוך ללידה, כשהועבר לאמו להנקה בלי שנערכו כל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח הנקה מיטבית, השגחה נדרשת ויכולת התרעה והתערבות מהירה במידת הצורך", הם אומרים.

הדסה: "כתב התביעה הגיע לידינו ונגיב אליו בבית המשפט".


עודכן ב: 19/07/2015