החלטה יוצאת דופן של בית המשפט לתעבורה בחדרה עשויה לשמש סניגורים רבים בבואם לערער על החלטת קצין משטרה לפסול מינהלית נהג שנתפס נוהג בשיכרות.

 

לפני כשבועיים נעצר תושב חדרה (38) ברכבו על ידי שוטרי תנועה, שבדקו אותו באמצעות מכשיר "ינשוף". הבדיקה העלתה, כי הנהג נהג בשיכרות לכאורה. כנדרש במקרים מהסוג הזה, קצין משטרה פסל את רשיונו של הנהג למשך 30 יום באופן מינהלי, וכן פסל את רכבו למשך אותה תקופה.

 

מי שרשיונו נפסל מינהלית, יכול להגיש לבית המשפט ערעור על החלטת הקצין, אולם רק במקרים בודדים ביותר התקבל ערעור מסוג זה. סניגורו של הנהג, עו"ד נחמי פיינבלט, הגיש לבית המשפט לתעבורה בחדרה ערעור על הפסילה.

 

עו"ד פיינבלט טען בערעור, כי הנהג שתה כוס יין וחצי בלבד, וכי הבדיקה במכשיר "הינשוף" הייתה בסמוך לזמן שתיית היין. כמו כן טען, כי לנהג רשיון נהיגה במשך כ-14 שנה, במהלכן צבר עבירות תעבורה קלות בלבד, וכי במקרה שהפסילה תישאר בעינה, הוא עלול לאבד את מקום עבודתו.

 

הטענה המרכזית של עו"ד פיינבלט הייתה, כי שאלת מהימנותו של מכשיר "הינשוף" עדיין לא התבררה כראוי, מה גם שהיא נבדקת בימים אלה על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, ששלח את המכשיר לבדיקה על ידי גורם חיצוני, וטרם

התקבלה תשובה.

 

מנגד טען נציג המשטרה, רס"ב יעקב שמעוני: "אנו סבורים שאין להחזיר לו את הרשיון, בגין מסוכנות".

 

שופט בית המשפט לתעבורה, אביהו גופמן, השתכנע מטיעוניו של עו"ד נחמי פיינבלט והחליט בסופו של דבר לבטל את החלטת הקצין והורה לקצר את תקופת הפסילה. "שאלת אמינות 'הינשוף', מתנהל לגביה הליך ממושך בבית המשפט המחוזי בירושלים, והיא טרם הוכרעה", קבע השופט וקיצר את הפסילה בשבועיים. כמו כן, קצין המשטרה החליט להחזיר את הרכב לנהג.

 

פורסם ב mynet, מאי 2009