טיפים לרכישת דירה

רכישת דירה היא ההוצאה הגדולה ביותר של המשפחה הממוצעת בישראל אך למרות זאת, פעמים רבות מתייחסים אליה בחוסר תשומת לב ראויה וכתוצאה נגרם נזק גדול מאד.

 

במאמר זה יינתנו מספר דגשים מה ניתן לעשות בכדי למנוע מצבים כמו במקרה של רוכשי דירות מחברת הבניה "חפצי בה" שם עשרות משפחות אשר שילמו את רוב הכסף בתמורה לדירה, נותרו ללא קורת גג וכשהם מחויבים בתשלום משכנתא ובשכר דירה.

לכן, מספר דגשים שכדאי לשים אליהם לב לפני שרוכשים דירה :

 

סקר שוק נרחב– לפני קניה בצע סקר שוק רחב ככל הניתן, בדוק והשווה מחירים, בדוק את איכות הבניה, קבל חוות דעת , וכו.
בדוק ממי אתה קונה– בדוק מיהו הקבלן/ החברה הקבלנית, בדוק את הרישומים ברשם החברות וברשם הקבלנים, בדוק באינטרנט האם יש נגדם תביעות , הליכים משפטיים , עיקולים וכיו"ב.


השתמש בשירותי עו"ד - חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין אשר מתמחה בתחום המקרקעין, אשר ייצג את האינטרסים שלך ויוכל לדרוש שינויים בחוזה כך שהוא לא יהיה חוזה חד צדדי לטובת הקבלן.


נהל מו"מ על מחיר הדירה תנאי החוזה, המפרט הטכני - חשוב מאד לנהל מו"מ על מחיר הדירה, לנהל מו"מ על תנאים לחוזה, מפרט טכני של הדירה (דברים אלו יש בהם לחסוך כסף ונזק רב לעתיד).


חוות דעת שמאי מקרקעין - יש לקבל חוות דעת משמאי מקרקעין לבדיקת מצבו הפיזי/משפטי של הנכס, זכויות בניה, הצמדות, תוכנית מתאר של הקרקע וכיוצב'.


בדיקת מצב הזכויות –חשוב מאד לבדוק את מצב הזכויות בדירה מן ההיבטים של שיעבודים, עיקולים, הערות אזהרה, מישכון וכו. דברים אלו ניתן לבדוק באמצעות נסח טאבו, אישור זכויות ממנהל מקרקעי ישראל, רשם המשכונות, לשכת ההוצל"פ וכו.


קבלת חזקה לאחר השלמת כל ההתחייבויות – חשוב לוודא כי בחוזה המכירה יוגדר במפורש כי קבלת החזקה והתשלום האחרון, יתבצעו רק לאחר השלמת המצאת כל המסמכים הנדרשים להעברת הזכויות ע"ש הקונה.


באם תפעלו בהתאם לעקרונות הללו בעת רכישת דירתכם הבאה, יקטן הסיכוי להונאה או לתרמית ויגדלו את הסיכויים לרכישת דירה באיכות בניה טובה ובמחיר סביר.

 

המידע בכתבה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי או לחוות דעת משפטית

 

עו"ד ונוטריון שמואל פז

 

שמואל פז משרד עורכי דין ונוטריון, איתך לאורך כל הדרך !

 


עודכן ב: 14/09/2010