הותר לפרסום: בית משפט השלום לתעבורה בירושלים גזר את דינו של נהג אמבולנס שנסע באור אדום ופצע קשה נהג אחר.


הנהג, מיהר להגיע למקום כלשהו לאחר שקיבל קריאה, וכאשר הביט למטה כדי להפעיל את הסירנה, עבר באור אדום, ופגע ברכב של אדם שעבר באור ירוק.

 

כתוצאה מכך נפגע האדם, פרקליט בשירות המדינה, באגן והוא סובל מכאבים וקושי בהליכה. לטענתו הוא אינו מסוגל לעבוד, הכאבים הקשים אינם מרפים ממנו והוא מתקשה להתמודד עם המצב המורכב אליו נקלע. עוד ציין כי עבר שיקום ארוך ומתיש ולא ברור עד כמה מצבו עוד ישתפר.


טעות אנוש גרמה לתוצאה קשה


השופט הסביר כי הנאשם, הינו אדם ללא רקע של עבירות פליליות או עבירות תנועה, הוא פעיל במד"א זה מספר רב של שנים וזוכה להערכה רבה. עוד ציין כי הוא מפרנס עצמו לבדו וגר בגפו מגיל צעיר.


השופט המשיך ואמר כי הנאשם פעל במטרה להציל חיי אדם ויש לקחת זאת בחשבון בבחירת העונש. בנוסף, העבירה שביצע היא עבירה שדינה הוא רק קנס בדרך כלל. אולם, הסביר, בבחירת העונש יש להתחשב גם בתוצאות התאונה הקשות.


עמדת התביעה המליצה על עונש מאסר בפועל, אך השופט התקשה לקבל עמדה זו שכן תאונות דרכים מתרחשות בשל טעות אנוש, שיכולה לקרות לכל אדם, ולעיתים אין לנו שליטה על הנסיבות המובילות לתאונה.


בית המשפט סירב לקבל אף את בקשת ההגנה להטיל על הנאשם פסילה חלקית, שתאפשר לו להמשיך לנהוג באמבולנס לצורך פרנסתו ואף סירב להטיל עליו עונש של עבודות שירות משום שעבודתו במד"א, כמוה כמו עבודת שירות בפני עצמה.


ביהמ"ש קבע: פסילת רישיון ולא מאסר בפועל


השופט הסביר כי מתחם הענישה הראוי הוא פסילה של בין ששה חודשים לשלוש שנים וקנס.


הנפגע בתאונה טען כי הנהג לא התייחס אליו כראוי בזמן התאונה, אך מראיות אחרות, הכוללות עדויות והקלטה, שהוגשו לבית המשפט עולה תמונה אחרת לפיה הוא פעל כשורה וסייע לו להתפנות.


ההגנה טענה כי התביעה ביקשה להחמיר עם עונשו של הנאשם בשל העובדה שהנפגע הינו פרקליט בפרקליטות המדינה. השופט ציין כי הוא אינו מאמין שהבקשה לעונש מאסר נובעת מסיבה זו ולכן לא קיבל את הטענה.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון


לאחר ששקל ובדק את טענות שני הצדדים, נסיבות העבירה, ונסיבות חייו של הנאשם, יחד עם תוצאות התאונה הקשות, החליט השופט לפסול את רישיונו, פסילה בפועל של שנתיים על רכב מנועי, והזהיר את הנאשם פן ינהג בפסילה. בנוסף קבע כי על הנאשם לשלם קנס של 10,000 שקלים.

 

ת"ד 122-04-13