מאת: ישראל נחמיאס עורך דין לענייני תעבורה, בעבר בוחן תאונות דרכים במשטרה.


תקנה 83 לתקנות התעבורה מחייבת את הנהג וכן את הנוסעים ברכב להיות חגורים בחגורת בטיחות בכל עת שהרכב מצוי בתנועה, כמו-כן מוטלת על הנהג האחריות לוודא שנוסעי הרכב חגורים בחגורת בטיחות, שאם לא כן הנהג צפוי לקבל דו"ח לתשלום קנס, זאת בנוסף על 6 נקודות שיירשמו לו במשרד הרישוי במסגרת שיטת הניקוד.


בקרב חלק מאוכלוסיית הנהגים והנוסעים ברכב נוצר הרושם כי אפשר לוותר על חגירת חגורת הבטיחות, ובעיקר בקרב היושבים במושב האחורי של הרכב, שסבורים כי לשוטר יש קושי מסוים לזהות נוסע מאחור ללא חגורת בטיחות, בעניין זה חשוב לי להדגיש את חשיבותה של חגורת הבטיחות שמצילה חיים, שכן בעברי כבוחן תאונות דרכים טיפלתי בלא מעט תאונות דרכים, ולצערי העדר חגירת חגורת בטיחות הובילה למוות, לדוגמה, רכב פרטי שנסע באשדוד בשד' בני ברית, שנהגו היה שיכור, איבד שליטה והתהפך, לנהג ושני נוסעים שהיו חגורים בחגורת בטיחות לא נגרם כל נזק אך נוסעת שישבה במושב האחורי מבלי שהייתה חגורה בחגורת בטיחות נזרקה מהרכב תוך כדי התהפכותו ונהרגה, אילו הייתה חגורה בחגורת בטיחות חייה היו ניצלים.


מקרה נוסף באשקלון, אימא שהסיעה את שני ילדיה בני 4 ו- 6 במושב האחורי מבלי שהיו חגורים בחגורת הבטיחות (היא כמובן חגורה), במהלך נסיעתה לא הבחינה ברכב שנעצר לפניה והתנגשה בו מאחור, כתוצאה מהתאונה נהדף אחד הילדים קדימה וראשו נחבט בשמשה הקדמית, הילד מת מוות קליני, אך למרבה המזל רופא שנקלע למקום הציל את חייו.


דוגמאות יש למכביר, וחשוב מאוד שאנו נפנים ונדאג לחגור חגורת בטיחות גם מלפנים וגם מאחור, כי חגורת בטיחות מצילה חיים, נקודה.


ולבסוף ברצוני לפנות לנהגים ולנהגות אשר מסיעים את ילדיהם אל הגן וממנו, אל תושיבו את הילד על הברכיים כשהוא מצוי בינכם לבין גלגל ההגה ומדוע, כי במידה והנהג יאלץ לבלום פתאום, הילד עלול להימחץ, וכבר היו מקרים כאלה.
בברכת נהיגה ונסיעה בטוחה


עודכן ב: 22/10/2013