רציתי לברר עד כמה משמעותית ההצהרה שמופיעה בכל תצהיר בנוגע לחובה לומר אמת ולכך שהמצהיר יהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק וכו'. במידה ואדם הגיש לבית המשפט תצהיר המכיל שקרים רבים הניתנים להפרכה בקלות, האם (בנוסף למשמעות בתיק עצמו, שהוא תיק אזרחי) ישנה גם משמעות פלילית? האם הצד שכנגד יכול להגיש תלונה למשטרה בנושא? ומנסיונכם, האם תלונות כאלה מטופלות או שחבל על האנרגיות? תודה מראש
שאלתך מצוינת ולמרבה הצער חרף הוראות החוק הברורות בנושא משטרת ישראל סוגרת בדרך כלל תיקים כאלה בעילות של היעדר עיניין ציבורי . אם המדובר לעומת זאת בתצהיר שקר מובהק שגרם לנזק משמעותי בשל ההצהרה השיקרית ואם ניתן לכך ביטו בפסק הדין של בית המשפט, או אז בהחלט ניתן להגיש תלונה שסיכוייה משופרים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי בר- משה
055-4532709
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
(1).jpg)
ככלל, ניתן להגיש תלונה כנגד השכן. זאת בדגש ולאור עילת הסגירה "היעדר אשמה". בשל "חומרת העבירה" - לא ניתן להגיד שזה יהיה התיק ה"מטופל ביותר" בתחנה, אך אם תחושתך היא כי נגרם לך עוול - ניתן לעשות כן. מי...
המשך תשובה