האם אני חייב להראות ת.ז לשוטר כי אני "נראה חשוד"? הלכתי בטיילת ליד הים והתקבצו מולי מספר שוטרים ושאלו מאיפה אני וביקשו תעודה מזהה. לא עשיתי כלום מעבר ללכת בטיילת ולהסתכל על הים. האם אני חייב להראות ת.ז בלי שום סיבה הגיונית (מלבד מראה מזרחי) או שהם רשאים לעצור אותי?
כל אזרח מחויב על פי חוק לשאת בכליו תעודת זהות , העובדה שהתבקשת להציגה מעוגנת בחוק. לגבי מעצר ? אני חושב שנסחפת אולם אם לא היה עליך אמצעי זיהוי, בלי קשר לשאלה אם עשית משהו או לא, בסמכות שוטר לעכב אותך עד 3 שעות בתחנה לשם בירור הזהות שלך. אז אם אתה מרגיש שכבודך נפגע וחושב שהדבר מצדיק פיצוי, אשמח לקבל שם של עורך דין שיבטיח לך זאת. מציע לך לבלוע את הרוק, ולא להטריד את עצמך במושא, לא תצמח לך מכך שום תועלת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי בר- משה
055-4532709
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
(1).jpg)
ברגע שמתן העדות הופכת לחקירה באזהרה, על החוקר לעצור הכל, להבהיר שהחקירה הפכה לחקירה באזהרה ולהקריא את "שורת האזהרה". שורה זו כוללת את זכויות החשוד וביניהן: הזכות להיוועץ בעו"ד, הזכות לשימוש בזכות השתי...
המשך תשובה