קיבלתי אתמול זימון למשטרה לחקירה כחשוד בעבירות של הונאה ומרמה. לפי מה שהבנתי, הזימון קשור לחברה שעבדתי בה כמנהל כספים לפני שנתיים. החברה קרסה בעקבות בעיות כלכליות קשות ויש חשד שנעשו שם דברים לא כשרים עם כספי הלקוחות. הבעיה היא שאני לא יודע במדויק במה מאשימים אותי ולא ברור לי איך להתמודד עם החקירה. השאלות שלי הן: האם חובה להגיע לחקירה? האם אני זכאי לעורך דין במהלך החקירה? מה זכות השתיקה שלי? האם כדאי לתת הסבר או לשתוק? האם יכול להיות שיעצרו אותי בסיום החקירה? מה ההשלכות של כל אפשרות?
(1).jpg)
ההתייצבות לחקירה הינה בגדר חובה. במרבית המקרים, החוקרים לא "יעדכנו" אותך בחשד הרלוונטי - על מנת למנוע ממך להתכונן לאותה חקירה.
זכותך להיוועץ בעו"ד בכל שלב.
בנוגע לשאר השאלות, לא ניתן לייעץ, על גבי פורום זה, באם לשמור או לא לשמור על זכות השתיקה, על "ההשלכות" וכיו"ב - זאת מאחר ואיני יודע את פרטי המקרה ובין השאר - מהי הנגיעה וה"תרומה" שלך לחשדות.
ממליץ לך להיוועץ בעו"ד לפני ההגעה לחקירה.
אשמח לסייע, באופן פרטני, במס' הנייד המופיע מטה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי בר- משה
055-4532709
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
(1).jpg)
אכן סיטואציה מורכבת. כעיקרון, הכתובת לאירוע זה היא משטרת ישראל. במידה והתיק נסגר - ניתן להגיש ערר על סגירתו. בנוסף, ניתן לפנות לשרותים הסוציאליים בעיר בה אתם מתגוררים. ייתכן ובמידה והאירוע יגיע לי...
המשך תשובה