הגשתי כנגד השכן שלי בעבר 2 תלונות באחת השכן שלי קיבל הרחקה של 15 יום וחקירה השנייה הוא הודה במעשה רק באופן עקיף ולא ישיר. הנני מעוניין לעיין ולצלם את חומר החקירה. מה עליי לעשות ? למי עליי לפנות ? מה התהליך?
באופן כללי, לכל צד בתלונה יש זכות לדרוש מהיחידה החוקרת להעתיק מסמכים מתיק החקירה, אולם לרוב, לפני הגשת כתב אישום, המדובר בפעולה מורכבת יותר. יש להצדיק הבקשה, למשל, הצורך להגיש ערר על סגירת התיק באחת מהעילות הקבועות בחוק, או צורך אחר המצדיק עיון בו והעתקתו.
ואולם, אם הוגש כתב אישום כנגד אדם, המתלונן אינו רשאי לקבל לידיו חומר החקירה, והגורם היחיד שיכול לקבל החומר הנו סנגורו של הנאשם.
כמתלונן, הנך רשאי לעיין, בנוכחות התובע המשטרתי בעדותך בלבד, או במשרדי התובע, או בבית המשפט סמוך למועד ההוכחות, תלוי במורכבות העדות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי בר- משה
055-4532709
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
(1).jpg)
יש הבדל גדול בין "לא זוכר" לבין "לא חתמתי". ככל שהמסמך שהוצג הוא לא מסמך עליו חתמת - יש להעלות זאת בחקירה, לוודא שהחוקר כותב את טענותיך ולדווח למח"ש....
המשך תשובה