שלום רב, אמא שלי נולדה ברומניה בשנת 1939. בשנים האחרונות המצב הבריאותי והתפקודי שלה הידרדר מאוד. שמעתי שיש חוקים שמאפשרים ליוצאי רומניה שחיו שם בזמן המלחמה לקבל קצבה חודשית קבועה גם אם הם לא היו בגטו ממש. רציתי לדעת אם זה נכון ואיך בודקים אם היא זכאית לזה?

אילן שלום, אכן, ישנה היתכנות לזכאות לאביך לקצבה וסכום רטרואקטיבי מהמוסד לביטוח הסוציאלי הגרמני. לאור שנת לידתו של אביך, אני מעריך כי הקצבה לא תהיה גבוהה ועל כן, למרות שקצבה זו אינה פטורה ונכנסת כהכנ...
המשך תשובה