שלום רב, 1.ב-5.6.15 נמסר לי שהטיסה מתל אביב לטורונטו ב9.6.15 (מעל 4500 ק"מ) נדחתה מ-00:50 ל7:25 בבוקר (כ-6 וחצי שעות) 2. נמסר לי שאני זכאי לבטל את כרטיס הטיסה ללא עלות . בחרתי להמריא במועד החדש שנקבע. 3.הגעתי ליעד 6 וחצי שעות מאוחר יותר מהשעה שהייתה נקובה בכרטיס המקורי. 4. האם אני זכאי לפיצוי? חברת אל-על טוענת שלא. בסעיף 6 בחוק שירותי תעופה כתוב: " (ב) מפעיל טיסה או מארגן שהציע לנוסע כרטיס טיסה חלופי כאמור בסעיף קטן (א)(2), והנוסע קיבל הצעה זו, רשאי להפחית במחצית את סכום הפיצוי הכספי שהנוסע זכאי לו לפי הוראות סעיף קטן (א)(3), ובלבד שהאיחור במועד הנחיתה ביעד הסופי של הנוסע לעומת המועד המקורי לנחיתה באותו יעד הוא כמפורט להלן: (1) עד שעתיים – אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 2,000 ק"מ; (2) עד שלוש שעות – אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 4,500 ק"מ; (3) עד ארבע שעות – אם הטיסה היא במרחק העולה על 4,500 ק"מ." כאמור במקרה שלי האיחור מעל 4 שעות והטיסה במרחק העולה על 4500 ק"מ ולגבי סעיף 6.ג (3) - ההודעה נמסרה לי פחות משבוע לפני מועד הטיסה ומועד ההגעה החלופי הוא כן יאוחר משעתיים ( "פחות משבעה ימים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה, ומפעיל הטיסה או המארגן הציע לו טיסה חלופית שמועד המראתה הוא לכל היותר שעה לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה המקורי, ומועד נחיתתה ביעד הסופי הוא לא יאוחר משעתיים מהמועד המקורי לנחיתה באותו יעד.") אודה לתגובתכם האם אני זכאי לפיצוי. אל-על טוענת שלא. בברכה, קובי
לפי מה שאני מבין, כיוון שהטיסה נדחתה ב6.5 שעות , הטיסה לא מוגדרת כטיסה שבוטלה (8 שעות ומעלה) ולכן אין לי עילה לתביעה על סמך סעיף 6.
האם כך?
לפי הבנתי רק סעיף 7 (טיסה שהמריאה באיחור) רלוונטית למקרה שלי.
אך האם הסעיף חל רק אם הייתי בשדה התעופה בזמן ההודעה או שהוא חל גם במקרה וההודעה נמסרה לי ימים ספורים לפני הטיסה ( לא מוגדר במפורש, אך ההיגיון שלי אומר שזה רק אם הייתי נוכח בשדה התעופה)
בברכה,
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הבנת נכון את החוק.
במקרה זה אינך זכאי לפיצוי היות והטיסה לא "בוטלה" כהגדרתה בחוק שירותי תעופה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית, יש לבדוק את תנאי ההזמנה שלך עליהם חתמתם, שם בוודאות יש התייחסות לנושא זה (שמותר להם לבטל אם אין מספיק מזמינים). לא בטוח שיש כזה תנאי. פשוט ראיתי לא מעט פעמים שסוכנויות נסיעות אכן מציינות סעיף ש...
המשך תשובה