שלום ובוקר טוב. אני מעוניינת להקים עסק למכירת מוצרים של חברה מסויימת דרך האינטרנט שניתן לקנות אותם גם בחנויות. האם אני צריכה לפנות ליצרן על מנת לקבל אישור? בתודה
דבורה שלום,
ככל שמדובר בהפצה בכמות מסחרית כדאי יהיה לפעול מול היצרן לצורך הסכם הפצה או הסכם ולפיו את מוכרת כסוכנת מאת היצרן, פעולה שלא כמור עשויה להוביל לשלל תביעות בעילות שונות ובכלל זה, פגיעה בזכות יוצרים, פגיעה במוניטין, עשיית עושר ולא במשפט, גרם הפרת חוזה, "גניבת עין", גזל, הפרת פטנט וכו'.
ייתכן כי ליבואן יש ספק בעל רישיון הפצה בלעדי, ורצוי להתקשר עם היצרן לשם בירור העניין.
לסיכום, רצוי לפעול באופן מסודר, להתקשר עם היצרן חוזית ולפעול עמו בשיתוף פעולה כלכלי אשר עשוי להניב לכל הצדדים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום שרה, משאלתך עולות שתי סוגיות שונות: האחת, המשך התנהלות החברה לאחר פטירת בעל המניות; והשניה - המשך ניהול חשבון החברה בבנק. בעניין הראשון, חשוב לבדוק את הוראות תקנון החברה לעניין פטירת בעל ...
המשך תשובה