שלום רב. אמי נפטרה בפברואר האחרון, היא הייתה חולה בפוליו אך לא הגישה את התביעה לפיצויים חד פעמיים. האם אפשרי להגיש אותה עכשיו?
החוק לפיצוי נפגעי פוליו לא מתייחס לשאלה האם ניתן להגיש תביעה עבור אדם שנפטר בטרם הגיש תביעה. עם זאת החוק מציין כי הפיצויי ישולם רק ממועד הגשת התביעה ויש בכך להצביע על בעיתיות בקבלת פיצוי עבור אדם שנפטר.
ניתן להיעזר במונח תושב שבחוק,ולנסות ולהקיש ממנו.
לפי חוק המוסד לביטוח לאומי רשאים שאירים של אדם שמגיע לו תשלום מהמוסד לביטוח לאומי (אלמן/ילדים קטינים) לקבל קצבאות שהגיעו לנפטר.
לפיכך יתכן שתביעה שתוגש על ידי אלמן או ילדים קטינים תוכר על ידי החוק לפיצוי נפגעי פוליו
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ידין ירון - איריס ירון אונגר ושות` ונוטריון
055-4532750
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, בשאלתך לא פירטת מתי והיכן חלית בפוליו ומה היו נסיבות הידבקותך. לצערי השאלה מאוד כללית וללא מידע נוסף אין באפשרותי לענות....
המשך תשובה