ואני והורי חברי מושב מזה עשרות שנים. אחרונה הוחלט במושב להקים שכונת בנים חדשה אשר בחלקה יגורו בנים של חברי מושב ובחלקה דיירים חדשים. המושב חוכר את הקרקע מהמינהל. הוסכם עם יזם חיצוני על הקמת השכונה ושיווקה לציבור. במסגרת השיווק לציבור המושב העביר לקבלן רשימה של מומלצים מטעמו (מקורבים וכדומה). אני הייתי ביניהם. כעת מס שבח רואה בכך אירוע מס כפול. אחד, מכירת קרקע לקבלן, שתיים – מכירת בית מהקבלן לי. כאשר למעשה אני חבר מושב שחוכר את הקרקע מלכתחילה. האם זה הגיוני?
צריך לבדוק כיצד מוגדרת העסקה שנעשתה בין המושב לקבלן? האפ מדובר במתן שירותי בניה או שהקבלן לקח על עצמו את רכישת הקרקע ושיווקה לאחרים.
לרשויות המס יש על מה להסתמך אם העסקה בין הקבלן לאגודה היתה עסקה שמאפשרת לקבלן להחליט על המקרקעין ועל אפשרויות השיווק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל פרי
055-4532754
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ארנון שלום לצערי זמני הטיפול ארוכים ובהחלט ייתכן וחלפה שנה והטיפול טרם הסתיים באפשרותך לפנות לרמ"י ולקבל מידע לגבי סטטוס הטיפול (ניתן לפנות דרך המערכת המקוונת ו/או טלפונית ו/או לקבוע תור במרחב הרלוו...
המשך תשובה