אבי נפטר בעת שרותו במשטרה כאשר הוא חבר קיבוץ. הקיבוץ מושך במשך כל השנים (44) את הגמלה המשולמת מהמשטרה. הקיבוץ עבר לפני כ 10 שנים הפרטה ומאז אימי פנתה מספר פעמים לקבלת הגמלה שמשולמת ממשרד הבטחון ולצרפה לפנסיה המשולמת לה ללא הועיל. הקיבוץ מסרב בתוקף!! האם יש לאמא שלי זכות לקבלת הגמלה החודשית בעבור אבא שלי מבלי שתיפגע הפנסיה המשולמת לה. ומה עלי לעשות בכדי לכפות זאת על הקיבוץ. האם מגיע לה רטרואקטיביות מאז היום הקובע (תחילת ההפרטה).
אורי שלום,
על פניו, קמה לאמך הזכות לקבל את הגמלה.
יחד עם זאת הזכות כפופה לתקנון הקיבוץ ולפיכך ש לבחון את תקנון הקיבוץ לאחר ההפרטה.
היה ואכן הזכות קיימת אמך תהא זכאית לסכומים רטרואקטיבית .
בברכה,
יעל פרי, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל פרי
055-4532754
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
חנן שלום, כיום ניתן להפריד מגרש מנחלה. יצוין כי מדובר במגרש מתוך חלקה א (למגורים) ולא שטחים חקלאיים. לאחר השלמת הליכי הפיצול ניתן לרשום את הזכויות במגרש על שמך. על מנת לבחון את הנושא במשק המדובר על...
המשך תשובה