שלום, הקבלן קרא לנו לפאוטוקול מסירה לאחר 4 חודשים מהמועד הקבוע. דרישת התשלום כללה הצמדה למדד, למרות שתוקף החוזה החוקי תם לפני אאבעה חודשים. אני בקשתי מהחברה מצב תשלום בתום המועד החוקי, כך שאני מסכים לשלם לקבלן את התמורה ממועד זה, לא מצויינת בחוזה התיחסות לנושא. אשמח לעצה.. בתודה רועי
רועי שלום,
בכל הסכמי הקבלן ישנה הוראה בהסכם הקובעת כי כל אחד מהתשלומים על חשבון התמורה ישולם בתוספת הצמדה למדד תשומות הבניה אשר היה ידוע במועד החתימה על ההסכם, ועד התשלום בפועל.
היות והתשלום האחרון הוצמד למועד המסירה, אשר התאחר במספר חודשים, לגיטימי כי הקבלן ידרוש את התשלום בתוספת ההצמדה עד למסירה בפועל.
מאידך, ישנם הסכמים הקובעים כי ללא קשר לאיחור במסירה, התשלום האחרון ישולם במועד שנקבע לכך בהסכם. לפיכך, אין מקום לדרוש תוספת הצמדה עד למועד המסירה בפועל.
בכל מקרה, יש לבחון את הוראות ההסכם לגופו של עניין.
בברכה,
ליאנה ידגרוב, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין נוטריון וגישור אבי א. ששו
055-4532823
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
נתי שלום, יש בהסכם לוח תשלומים ושם כתוב המועדים לביצוע התשלום. הגיוני שאת התשלום האחרון משלמים סמוך למועד מסירת החזקה בדירה. ההצמדה של התשלומים חלה גם על מועד האיחור. מנגד הקבלן מחוייב לשלם ...
המשך תשובה