רציתי לדעת מה התהליך לקבלת אזרחות צ'כית לצאצאים של יוצאי הקרפטים? והאם נכונה השמועה שכדי לקבל אזרחות צ'כית צריך לוותר על אזרחות ישראלית ?! סבא שלי נולד בבילקה וסבתא באיגלה. שתיהן היו אז בצ'כוסלובקיה.
ראשית, השמועה בדבר הצורך בויתור על האזרחות הישראלית לצורך קבלת אזרחות צ'כית או הונגרית שגויה. אין צורך לוותר על האזרחות הישראלית. מותר, לפי חוקי המדינות להחזיק באזרחות כפולה.
במקרה שהצגת, ניתן יהיה להסדיר אזרחות צ'כית רק אם סבא וסבתא שלך בחרו בפועל באופציה אחרי מלחמת העולם השניים להיות אזרחי צ'כוסלובקיה וגרו בצ'כוסלובקיה אחרי המלחמה.
בכל מקרה, קיימת אפשרות במקרה שלכם להסיר אזרחות הונגרית בכפוף להצגת מסמכים מתאימים וללימוד הונגרית ברמה בסיסית. הסיבה לכך היא שמקום הלידה של סבא וסבתא שלך, היה בעבר שייך להונגריה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ערן וגנר, משרד עורכי דין
055-4532889
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
אתה זכאי מכח אמך לאזרחות הונגרית. היא זכאית מכח אביה. כדי לטפל בך חייבים לבנות את כל השרשרת החל מאבי סבך (להראות שכולם היו הונגרים). צריך תעודת לידה של סבך ותעודת נישואין של סבך. אפשר לפנות אליי באיתו...
המשך תשובה