ברשותי דירה שברצוני לרשום על שם אחי, עומדות בפני שתי אפשרויות או לבצע העברה ללא תמורה או "מכירה" (כלומר מכירה על הנייר בלבד) אם הבנתי נכון את התיקון לחוק אזי העברה ללא תמורה לאח לא תהיה פטורה ותחויב במס שבח לינארי ובנוסף תחייב את האח במס רכישה מופחת (1/3). מנגד "מכירה" תחייב מס שבח אך לא מס רכישה שכן זו הדירה הראשונה של אחי, א"כ זו תהיה אופציה יותר זולה. האם אני צודק בחישובי? אודה מראש על תשובה
טועה.
גם מס הרכישה בשיעור 1/3 יחושב על פי הנתונים של אחיך כך שבכל מקרה מס הרכישה שישולם על ידו יהיה קטן יותר.
החישוב של מס שבח לינארי תקף רק בהתאם לתנאים הקבועים בחוק. שים לב שיש השלכות מס "רוחביות".
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

איתן שלום, שאלתך זהה לשאלה שנשאלה מטה, אשמח להשיב שוב: ככלל, עורכים הסכם/תצהירי מתנה ובהתאמה גם את כל הפרוצדורה הנלווית (לדוג`, דיווח למשרדי מיסוי מקרקעין). לשאלתך בעניין זהות מקבל המתנה : יש הבדל...
המשך תשובה