אירית שלום רב, לפני כ - 3 שנים, קיבלנו אני ושני אחיי בירושה דירה מאבי המנוח ורשמנו אותה על שמנו. כיום אני ואחותי מעוניינים להעביר ללא תמורה את הדירה משמנו על שם אחינו, שמתגורר כבר 8 שנים בחו"ל ומתעד להגיע ארצה. האם הדבר מחייב אותנו בתשלום מס שבח או את אחי תושב החוץ במס רכישה? תודה רבה.
לכאורה על פי נתוני השאלה יהיה לכם פטור ממס שבח.
מס רכישה יחויב ב- 1/3 משיעור המס שהיה חב בו האח בעיסקה רגילה. מאחר והוא תושב חוץ המיסוי הינו גבוה יותר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לאה שלום, כן, ככל שמשולמת תמורה עבור חלקו של אחיך בדירת הירושה מההורים. ייתכן וניתן בנסיבות הפרטניות שלכם להשתמש בפטורים אחרים שמקנה החוק או להפחית את חבות המס. מוזמנת ליצור קשר להכוונה. בברכה...
המשך תשובה