לפני 4 שנים קניתי דירה. לאחר מכן, לפני שנה קניתי דירה שנייה.הצהרתי שאני מתכוון למכור את הדירה הראשונה, על מנת לא לשלם מס על דירה שנייה. לאחר שנה(מיום קניית דירה שנייה) אני רוצה להעביר את הדירה הראשונה לאבא שלי, שאין לו דירה כלל, על מנת לא למכור את דירה ראשונה ולא לשלם מס על קניית דירה שנייה. עו"ד שהתייעצתי אתו טוען שיש בזה סיכון ורשויות המס, יכולים לראות במעשה זה (העברה דירה ראשונה לאבא, לאחר קניית דירה שנייה) כהתחמקות ממס.ויחייבו אותי לשלם מס על דירה השנייה *%8. בגלל זה הוא מציע למכור את הדירה לאבא.גם אם בסוף אני לא אקבל את הכסף. שאלה: 1. האם באמת יש סיכון ורשויות מס לא יכירה בהעברת דירה ללא תמורה ויחייבו אותי לשלם מס על דירה שנייה? 2. האם מכירה לאבא שלי עדיפה על אפשרות הראשונה, גם אם אני יודע בוודאות שאין לאבא שלי מאיפה לשלם. תודה
ניתן לפנות לייעוץ פרטני
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מייקי שלום, העברת הדירה במתנה ממך לבנך עשויה להיות פטורה ממס שבח ויכול שיחול חיוב של 1/3 מס רכישה - מאחר שלבנך אין דירה נוספת, אזי 1/3 מס הרכישה הינו בהתאם למדרגות דירה יחידה (על כן ייתכן שלא יחול חי...
המשך תשובה