שלום, ברשותי דירה יחידה בשווי של כ 600K ,הדירה מושכרת ואילו אנו גרים בשכירות , ברצוני לרכוש דירת מגורים במרכז הארץ בעלות של כ 1.8 מיליוני ש"ח , על מנת להימנע ממס רכישה ולקבל אחוזי מימון גבוהים יותר מתלבט האם להעביר במתנה את הדירה לאח שאין בבעלותו דירה או למבצע מכירה של הדירה ולקבל את התשלום בעוד מספר שנים ,תודה
העברה לאח-איה פטורה ממס שבח לפי סעיף "העברה לקרוב", אא"כ הדירה נתקבלה במתנה או בירושה, אך ניתן להשתמש בפטור אחר. האח ישלם 1/3מס רכישה ואם זו דירתו היחידה ישלם 0.
מכירה רגילה-אם זו דירתכם היחידה ב 18חודש האחרונים אז יש פטור מס שבח.
לא הבנתי למה לקבל התמורה בעוד כמה שנים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

תומר שלום, העברת דירה מאם לבנה ללא תמורה צפויה להיות פטורה ממס שבח ומס הרכישה שיחול הינו 1/3 משווי התמורה של הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי (בהתאם למדרגות מס הרכישה הרלוונטיות אלייך). באשר לשאל...
המשך תשובה