רכשנו לאחרונה מגרש מהמנהל , מטעמי נוחות(וממה שהבנתי , מאי הכרת החוק) נגשתי למכרז על שמי והמגרש נרשם בטאבו על שמי , מתוך מחשבה שאני יוסיף בהמשך את רעיתי לבעלות בבקשה לרישום בטאבו . האם זה נכון שכדי להוסיף את האשה כשותפה אני ידרש לשלם מיסים , איזה מיסים ? האם ההתחשבנות מול הרשיות יהיה לפי הסכום ששולם או ע"פ הערכת שמאי לשווי השטח בשוק היום ? יש דרך לא לשלם את המס , הרי אנחנו משק משותף והשטח נקנה מהכספים המשותפים ולא מכספי , בתודה מראש .
אם הבית לא נרשם בטאבו פנה למינהל והסבר את הסיטואציה אולי עדיין ניתן לשנות במינהל ובהמשך בטאבו.
אם כבר יש רישום בטאבו על שמך- אם זה במצב של מגרש אכן ישולם מס.
אם כבר יש בית מגורים ואתם גרים בו- יכול להיות שתהיה פטור ממס.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום, העברה ללא תמורה של נכס מקרקעין מסב לנכדו אכן עשויה להיות פטורה ממס שבח ויחול חיוב מס רכישה של 1/3, בהתאם לתקנות בנוגע לעסקה ללא תמורה מקרוב. עם זאת, נדרשים פרטים נוספים ספציפיים ע"מ ל...
המשך תשובה