בס"ד שלום רב, אחות (נכה 100%) מבקשת להעביר לאחותה (נכה 50%) את דירתה היחידה במתנה.(היא זאת שרכשה את הדירה לאחותה לפני 15 שנה). לנעברת יש דירה בשווי 1,350000, ולמעבירה זוהי דירתה היחידה בשווי כ-500,000 היום. מהו מס הרכישה שהנעברת תצטרך לשלם? וכן האם יש פטור ממס שבח למעביר?(פטור על סמך איזה סע'). תודה על זמנך
המעבירה תוכל להשתמש בפטור למכירת דירה יחידה. (לא העברה לקרוב כי הסעיף לא חל). ולהצהיר שהדירה עוברת ללא תמורה אך שווי הדירה הינו X ולבקש פטור דירה יחידה.
הנעברת תוכל לקבל ב- 1/3 מס רכישה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מייקי שלום, העברת הדירה במתנה ממך לבנך עשויה להיות פטורה ממס שבח ויכול שיחול חיוב של 1/3 מס רכישה - מאחר שלבנך אין דירה נוספת, אזי 1/3 מס הרכישה הינו בהתאם למדרגות דירה יחידה (על כן ייתכן שלא יחול חי...
המשך תשובה