אני ובעלי רוצים להעביר לילד בן 25, רווק, דירה שבבעלותנו , כדי לסייע לו לצאת לדרך עצמאית. זוהי הדירה השנייה שלנו, כך שאנחנו רוצים לחסוך בתשלומי מס רכישה גבוהים. רציתי לדעת מהו גובה מס הרכישה בעסקת מתנה? בנוסף, במידה והבן ירצה למכור את הדירה בעוד מספר שנים האם יהיה לו פטור ממס שבח?

רונית שלום,
מס הרכישה בהעברה ללא תמורה מהורה לילדו (בהנחה ועומדים בכל התנאים) הינו 1/3 משווי מס הרכישה אילו הדירה היתה נמכרת בשוק החופשי. ככל שאין דירה נוספת בבעלותו מלבד זו שתינתן במתנה, עד לשווי של 1,978,745 יחול פטור מלא.
באשר לשבח, יש תקופת צינון במכירה של 3 או 4 שנים (תלוי אם מתגורר בדירה) לקבלת זכאות לפטור משבח (ככל שלא יחזיק בדירה נוספת במכירתה של זו).
מוזמנת ליצור קשר להכוונה ראשונית, ללא עלות : 03-6344550.
חג שמח, בהצלחה,
דניאל
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ניצן שלום, שאלתך ספציפית ואינה מתאימה למענה במסגרת הפורום הרחב. נדרשים פרטים נוספים ע"מ להשיבך כהלכה. מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכוונה: 03-6344550. בהצלחה, דניאל...
המשך תשובה