הורה אשר בבעלותו 2 דירות. אחת מהן עברה תמא והשבח בה גבוה. באם יעביר הדירה הזו לבן שהנו בן 18 והבן ימכור הדירה כדירתו היחידה יוכלו לעקוף את המס שבח? ואם כן באלו תנאים? והאם בעסקא כזו של העברה לבן יש מס רכישה? או מס אחר שההורה או הבן ישלמו?
יכול להעביר. המכירה בעתיד תהיה פטורה ממס רק אם הילד ימתין תקופת צינון של 3=4 שנים וכן יעמוד בתנאי הפטור ממס בעתיד.
מס רכישה יהיה רק אם יש לבן דירה נוספת או ששווי הדירה המועברת גבוה מ 1.67 מיליון ש"ח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אפרים שלום, ככל שהמגרש שבבעלותך ובבעלות אחותך ניתן לכם בירושה מהוריכם ז"ל/ הורי הוריכם ז"ל - אזי ייתכן שניתן יהא להעביר לאחותך את חלקך במגרש ולהשתמש בפטור לפי סעיף 62 לחוק מיסוי מקרקעין. מוזמן ליצור ...
המשך תשובה