דודה שלי רוצה להעביר לי דירה ללא תמורה. מה קורה מבחינת המיסוי? כי למיטב הבנתי אחיין לא מוגדר כקרוב משפחה. האם במקרה זה צריך לשלם מס שבח ומס רכישה מלא? מתי אני אוכל למכור את הדירה בפטור (דירה יחידה) ממס שבח?
דודדה אינה נחשבת כקרובה לצורך הפטור ממס על כן לא יהיה פטור מובנה ממס שבח. יחד עם זאת אם זו דירה יחידה של הדודה או שנתקבלה אצלה בירושה היא יכולה להשתמש בפטורים אחרים.
לגבי מס רכישה- מס רכישה רגיל על פי המדרגות
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום, עסקת מכר ללא תמורה (במתנה) חייבת בדיווח כמו כל עסקת מכר אחרת. לתשומת ליבך, העברה במתנה לאו דווקא תמנע חבות במס שבח עתידי שכן בתך תכנס בנעלייך לעניין מועד ושווי הרכישה המקוריים על ידך. מו...
המשך תשובה