שלום, קיבלתי מגרש במתנה מהוריי. אני מעוניינת למכור אותו ולרכוש בית. אציין שאני אם יחידנית ואין ברשותי דירה. מבקשת לדעת האם יש תנאים בהם תתאפשר המכירה במינימום מס? ומהו גובה המס? תודה רבה!
לא ניתן להשיב על גובה המס מאחר ואין את הנתונים של שווי הרכישה ומועדה ושווי המכירה.
בכל מקרה ככלל אצבע המס הינו 25% מהשבח היינו ההפרש בין שוי הרכישה לשווי המכירה וכן יש להפחית ניכויים ולעשות התאמת מדד וכו'
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענבל שלום רב, סליחה על המענה המאוחר, שאלתך התפספסה לי. העברת דירה במתנה צריך שתהא מתנה שלמה - כלומר, ככל שישנם חובות הרובצים על הכנס (כדוגמאת משכנתא) אזי שמיסוי מקרקעין לא יכירו בהעברה זו כעסקת מכ...
המשך תשובה