אמא שלי מתגוררת באיטליה. היא תושבת חוץ. היא מעוניינת להעניק במתנה את הבית שלה בחיפה לאחותי ולי. האם אנחנו נצטרך לשלם מס על המתנה?
עקרונית הפטור של מתנה לנותן המתנה אינו מותנה בתושבות בארץ. מקבלי המתנה ישלמו 1/3 מס רכישה בהתאם למצב נכסיהם ( דירה יחידה או דירה נוספת).
אשמח לעמוד לרשותכם,
רינה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שמואל שלום, העברה ללא תמורה מהורה לילדו פטורה ממס שבח וחבות של 1/3 ממס הרכישה הרגיל (בהתאם למדרגות המס). באשר להשלכות עתידיות במכירת הדירה על ידי הבן - ישנה תקופת צינון למכירה בת 3 שנים אם יגור בדירה...
המשך תשובה