שלום רב, אני חי עם בת זוגתי בדירה שאנחנו רשומים עליה יחד. הדירה נרכשה לפני כשלוש שנים ע״י אשתי ואמה. כשנה לאחר הרכישה אמא של אשתי העבירה את החצי שלה על שי בהעברה ללא תמורה. כעת אנחנו מעוניינים למכור את הדירה. אני מבין שאחויב במס שבח על מחצית השווי. רציתי לדעת אם אין משמעות לזה שאני חי בדירה מיום רכישתה ואם לא ניתן לבקש שיכירו בתקופת המגורים שלי בדירה ולא ביום בו היא הועברה על שמי על מנת לפטור אותי מהחיוב בממס השבח. תודה מראש.
הי בגדול אם התגוררת בדירה בכל השלוש שנים אזי תקטפת הצינון הנה מקותרץ והיא שלוש שנים, כלןמר אם עברו 3 שנים וזה הנכס היחידי של התא המשפחתי שלכם תהיו פטורים ממס שבח.
משרדנו עוסק בתחום המקרקעין ונשמח ללוות אתכם בעסקה.
רינה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שמואל שלום, העברה ללא תמורה מהורה לילדו פטורה ממס שבח וחבות של 1/3 ממס הרכישה הרגיל (בהתאם למדרגות המס). באשר להשלכות עתידיות במכירת הדירה על ידי הבן - ישנה תקופת צינון למכירה בת 3 שנים אם יגור בדירה...
המשך תשובה