הורה שנתן לבנו היחיד דירה במתנה ( וההורה קנה אחכ דירה לעצמו נוספת). הדירה הועברה בטאבו כחוק. ודובר עם הבן שתהיה חתימה על תנאים כגון שיחויב להסכם ממון וכדומה . אבל הבן לא מוכן לחתום על כלום ומבקש להחזיר המתנה להורה כפי שהיא. מה ההשלכות של זה מבחינת מיסוי. והאם הזמן שעבר מאז מתן המתנה והחזרתה להורה משפיעה על המיסוי וההשלכות? לציין כי בעת החזרת הדירה להורה להורה כבר יש דירה שקנה במשכנתא והדירה הזו תהיה השניה שלו. תודה
מדובר בסוגיה מורכבת. ככל הנראה תהיה תוספת של מס על הדירה הנוספת שנרכשה כאילו זו דירה שנייה. אפשרות אחרת היא לעשות העברה של הדירה מהבן להורה (לא לבטל את העיסקה הראשונה)ואז ניתן יהיה לבקש הקלה של העברה לקרוב. ממליץ לך לפנות לייעוץ פרטני בטלפון.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רונית שלום, העברת דירה במתנה מבת להוריה יכול שתהיה פטורה ממס שבח ובחבות של 1/3 מס רכישה משווי מס הרכישה אילו הדירה היתה נמכרת בשוק החופשי בהתאם למדרגות המס הרלוונטיות (במקרה שלך, דירה יחידה). נדרש לע...
המשך תשובה