שלום רב, מספר אחים ירשו דירה,האם ויתור של חלק מהאחים לטובת אחות אחת תגרור תשלום מס רכישה/שבח וכמו כן האם מכירת הדירה לצד ג' גם כן תגרור אחריה תשלום מס שבח?
השאלה מורכבת וטומנת מעט בעיות.
בכל מקרה - אם הויתור נעשה במסגרת הסתלקות מהעיזבון- אז יש פטור ממס.
אם לאחים ישב דירה- אזי מכירה של הדירה שבירושה תחייב במס.
אתה יכול לפנות אליי לייעוץ פרטני מתאים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

תומר שלום, העברת דירה מאם לבנה ללא תמורה צפויה להיות פטורה ממס שבח ומס הרכישה שיחול הינו 1/3 משווי התמורה של הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי (בהתאם למדרגות מס הרכישה הרלוונטיות אלייך). באשר לשאל...
המשך תשובה