" גריעה מהרכוש המשותף והצמדת חלקים ממנו לדירות דיירים מסויימים כפופות להסכמת כל הדיירים" למה התכוון המחוקק כש הזכיר "דירות דיירים " ?בעיני זה תקף גם לגבי הדירות החדשות של היזם : הרי הרכוש המשותף עדיין ממשיך לחול על הבניין החדש כל עוד שלא נרשם > וגם בגמר הבנייה החלק המשותף עדיין בעינו מוגדר לדיירים בבניין כפי שהייה בבניין הישן .לפי החוק היזם יכול לבנות דירות חדשות ולקבל באופן יחסי לדירות החדשות על פי שטח הרצפה חלקים משותפים . אבל הוגן הוא שאסור ליזם להצמיד חצרות וגינות פרטיות לדירות החדשות !!
שלום,
ככלל החלק ברכוש המשותף מיוחד לבעלי הדירות בהתאם לשטח דירתם אך בהסכם התמ"א ניתן לקבוע כי חלקים כאלו ואחרים יוצאו מהרכוש המשותף ויוצמדו לבעלי הדירות ו/או לרוכשי דירות היזם והכל בהתאם למה שיסוכם מראש.
בברכה,
מאור רובין, עו"ד
גיא פרבמן ושות'- משרד עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

העיקרון המנחה הוא שיוויון. אם למישהו יש מרתף אין סיבה או הצדקה חוקית לתת לו דירה. אפשר להסכים לתת דירה אך הדבר חייב להיות מוסכם על כל בעלי הדירות משום שהתמורה עבורך היא לא שייווניות ואינך זכאי לכאורה ...
המשך תשובה