מכובדי שלום, ברשותי 2 דירות - אחת לפינוי בינוי והשנייה תמ"א 2, באותה עיר אך נמצאות במתחמים שונים (אך רחובות סמוכים) - ההתקשרות ע"י יזמים שונים וחוזים שונים. שאלתי האם על כל דירה אני זכאי לפטור ממסים או שהעובדה שיש ברשותי 2 דירות שיוצאות לפרויקט "פוסלת" אחת מהן מלקבל פטור? האם אגב קיים הבדל אם כל דירה הייתה בעיר אחרת? מודה מראש על ההתייחסות העקרונית!
שלום,
הפטורים ממס שבח לתמא 38 ולפינוי בינוי מוסדרים בסעיפים שונים בחוק מיסוי מקרקעין וכך גם החריגים להם. ככלל, אחד החריגים לפטור מתקיים כאשר בבעלות פלוני יותר מדירה אחת בפרויקט ספציפי אחד (לא רלוונטי למקרים של דירות בבנינים שונים ובפרויקטים שונים). בברכה. עו״ד דן הלפרט
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יש לקרוא את ההסכם, המפרט ואז להגיע למסקנה אם ניתן או לא ניתן. ייתכן והיה קושי תיכנוני לשים את המזגנים במסתור. ייתכן והיה קושי מסיבה אחרת אובייקטיבית. כדאי גם למפנות למפקח הבניה ולקבל ממנו הסבר. בהצ...
המשך תשובה