שלום. אני קיבלתי מניות לפי סעיף 102 לפקודת מס הכנסה כהטבה מעבודה בשנים 2009 ו-2008. אני הגרתי לקנדה עם משפחתי בסוף 2009. אני עובדת ובקנדה, בעלת בית, אין ברכושתי בארץ ישראל דירה ואני מבקרת שם בערך כ-10 ימים בשנה כדי לבקר משפחה. מ-10.2014 ביטוח לאומי ביטל את התושבות שלי בארץ ישראל. ברצוני למכור את המניות בשנה זו ,2015. איזה מס אני צריכה לשלם ? האם ניתן לא לשלם מס כלל בארץ ולשלם אותו בקנדה ? במס הכנסה אמרו לי שאני צריך לשלם 48% כי אני לא תושבת יותר. זה נראה לי מאוד מוזר, חשבתי כי אני פטורה מלשלם מס כשאני לא תושבת. אנא תעזרו !
הקצאת מניות לפי מסלול הוני או פירותי ? האם באמצעות נאמן ?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ככל ואת מקבלת פנסיה ממעסיק ישראלי מנוכה דמי הביטוח הלאומי במקור. אין צורך לשלם מס/דמי ביטוח לאומי נוסף. מכיוון שהגעת לגיל מתקדם של פרישה לא ישללו ממך את זכויותיך מוזמנת לפנות לכל שאלה...
המשך תשובה