שלום רב, אני בעל דרכון אמריקאי מכיוון שאני אזרח אמריקאי. לא גרתי בארהב מעולם ורק ביקרתי שם לחופשות. אין לי סושיאל סקיוריטי ולא הוצאתי מעולם. האם אני נחשב אזרח לענייני מס? האם עלי לעשות תיאום מס? תודה
אם אתה בעל אזרחות אמריקאית, אזי חלה עליך החובה להגיש מידי שנה דו"ח מס (Form 1040) ל- IRS (רשות המס בארה"ב), למרות שאתה תושב ישראל בשל חובת הדיווח הקיימת בארה"ב על כל אזרח (לא משנה מקום מושבו...) ואם אין לך מספר "SSN " (Social Security Number ) ולא ITIN (Individual Taxpayer Identification Number ), דו"ח שנתי בארה"ב), אזי עליך להוציא מספר ITIN ב- IRS ולהגיש את הטפסים הנדרשים לדיווח (מומלץ להיעזר ברו"ח העוסק בהגשת דו"חות מס בארה"ב).
תיאום מס לא רלוונטי לעניין...
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דיווח על חשבונות בנקים, העברות כספים והשלכות מס בקשר למתנות זו שאלה מורכבת ומעניינת אנסה לענות בכמה רבדים: 1. אין מס מתנות בישראל כאשר מקבל המתנה הוא תושב ישראל. 2. קיבלתם מתנה תתעדו את המתנה בהסכם....
המשך תשובה