בגירושין, בעת קניית בית מכינוס נכסים יש זכות קדימה לאחד מבני הזוג לקנות את הבית במחיר שנקבע. השאלה שלי: 1. האם נהוג/ניתן לדרוש, בתור הקונה מהכינוס, שבן הזוג שמעונין לקנות יפקיד 10% מערך הקנייה בעת ההודעה שהוא מעוניין לרכוש כדמי רצינות (כפי שהקונה נדרש בעת מתן ההצעה). 2. האם נהוג/ניתן לדרוש בחוזה, פיצוי בגובה שכ"ט עו"ד והוצאות לקונה, אשר עלול להיות במצב שהוא ביצע את כל התהליך (הפקדת צ'ק בנקאי, התמחרות, שכירת עו"ד, טיוטות חוזה, חתימה על חוזה) ובסוף הוא נותר ללא הדירה כיוון שאחד מבני הזוג רוכש אותו לפי זכות הקדימה שלו? 3. האם ניתן לבקש הוצאות מבית המשפט אם הדבר לא נכתב בהסכם? תודה מראש.
בר,
ראשית,סוף סוף שאלה מרעננת....
1. אין צורך למי שהוא בעל מחצית הנכס ממילא להפקיד 10% כי הרי ישלו הפקדה של 50% מהיותו בעל הנכס עצמו.
2.לא נהוג כי הקדמת את המאוחר ואסביר: כבר בשלב ההתמחרות ,בסיומו, יודעים מי מהרוכש ולכן, אין צורך בשכירת עו"ד ועריכת הסכם כי בתום ההתמחרות מי שזוכה הוא הזוכה ואפילו אם בעל הנכס לפתע ירצה להיכנס הוא לא יוכל....
עוה"ד מיכל זלינגר
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יובל שלום רב, אם אין ביניכם הסכם ממון, יחול חוק יחסי ממון בין בני זוג הקובע שכל מה שבני הזוג מרוויחים בתקופת הנישואין ועד למועד הקרע הוא של שניכם. בברכה, גיל בר-זהר, עו"ד בר-זהר משרד עורכי ד...
המשך תשובה