שלום רב, רציתי לשאול שאלה, אני גורשה מבעלי כבר יותר מ 13 שנה ומאז לא נשאתי מחדש לבעל אחר, בזמן שהינו נשואים קנינו בית ביחד, לאחר הגירושין ובהסכם הגירושין הוחלט שהבית יהיה שלי, והיום כבר הבית רשום על השם שלי בלבד ולא על שמו, לפני מספר ימים נודע לי כי בעלי לשעבר קיבל נכות של 100 אחוז מביטוח לאומי ובעקבות כך הוא רוצה לקבל תשלומים מהמדינה שמגיעים לו בעקבות דרגת הנכות תשלומים על החזקת בית, בשביל זה הוא צריך להוכיח כי אין ברשותו בית וכי ואין לו איפה לגור על מנת לקבל הטבה זו, ולכן הוא רוצה להציג את ההסכם גירושין שלו, אבל הבעיה היא שהוא איבד את ההסכם גירושים שלנו ולכן הוא מבקש ממני את ההסכם הגיורשין כדי שאני יביא לו והוא יוכל להראות את זה ולקבל את התשלומים, השאלה שלי ממה שאני מפחדת זה האם הוא יכול לשנות את ההסכם גירושין לטובתו ופתאום לדרוש דברים חדשים מהסכם גירושין עם העורך דין שלו ולפנות לבית משפט ולקבל את הבית בחזרה האם זה יכול לפגוע בי בצורה כלשהי אם אני יביא לו את ההסכם הגירושין כי אני רוצה לעזור לו אבל אני מפחדת שהוא יכול לעשות עם זה משהו נגדי. אשמח לתשובה, תודה מראש בברכה מרית.
בוקר טוב מרית,
אם ההסכם קיבל תוקף של פס"ד והבית רשום על שמך בטאבו, אני לא מוצאת סיבה לא להקל על הגרוש ולתת לו העתק מההסכם.
מאחלת לשניכם בריאות ואריכות ימים.
עו"ד זהר מטלוב.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יפית שלום רב, קיימת סמכות מקבילה לבית המשפט למשפחה ובית הדין הרבני. מי מבני זוג שפונה ראשון לאחד מבתי המשפט מקבל את הזכות להחליט היכן יתנהל ההליך. אני מציע לך לקחת עורך דין ולהגיש בקשה ליישוב סכסוך...
המשך תשובה