שלום, אני מתגרשת בקרוב לאחר 10 שנות נישואין +2 ילדים והסכם בגישור שמאושר ע"י בית הדין למשפחה. לפרוד שלי יש פנסיה וכל התנאים הסוצ' מעבודה ב9 שנים אחרונות בסך 500 אלף ש"ח. לי אין חסכונות כלשהן נזילים או עתידיים ולאור כך הוא אני מבקשת את המחצית המגיעה לי ביום מכירת הדירה שבבעלותנו (רובה משכנתא +500 אלף הלוואה עומדת מהוריו), כדי שאוכל לרכוש דירה ושתהיה לי התחלה כלשהי. הפרוד אומר שאם אני מבקשת כעת מגיע לי בקיזוז 10-15%, האם נכון הדבר? האם צריך לפנות לאקטואר, בהסכם הגישור נכתב שאם הזכויות הם לאחר הנישואין יש הסכמה לא לפנות לאקטואר (לא ידעתי מה זה כשחתמתי) אבל למה לקזז לי אחוזים? הילדים נשארים באפוטרופסות שלי. תודה
כמובן שהפרוד שלי מעדיף שאקבל את הסכום רק בעת גיל הפנסיה.
כיום אני בת 40.
את ההלוואה העומדת שקיבלנו מהוריו לרכישת הדירה בזמנו, אנחנו אמורים להחזיר להם..(זה היה טריק מראש כדי שלא אקח מזה חלק אם נפרד)
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אור
שאלתך לא הכי ברורה בעולם אבל אם הבנתי נכון - בעלך מדבר על היוון סכום הזכויות והוא צודק בהחלט.
אם את מקבלת היום משהו שהוא עתיד לקבל רק בהגיעו לגיל פנסיה לא נותנים לך את מלוא הסכום אלא מהוונים אותו וזהאומר מפחיתים ממנו - הרי לא היית מקבלת אותו היום, גם בעלך לא יראהאותו היום אלא רק בעוד שנים וגם זה לאחר מיסוי שיצטרך לשלם.
עוה"ד מיכל זלינגר
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אסתר שלום רב, השאלות שלך מצריכות אינפורמציה נוספת. אם תרצי, את מוזמנת לפנות אלי וננסה לעזור לך בברכה, גיל בר-זהר, עו"ד בר-זהר משרד עורכי דין מנהל הפורום...
המשך תשובה