היתה כתבה בוואלה: הוועדה של משרד המשפטים שהוקמה לאחרונה תמליץ בעוד מספר חודשים לבני זוג שבוחרים להתגרש לבחור סמכות אחת או בית דין רבני או בית משפט לעינייני משפחה דבר שיחליש את בתי הדין הרבניים. אז רציתי לדעת האם זה אמור לשנות לגבי משהו אני עומדת להתגרש בקרוב עדיין לא התחלנו שום הליכים אין לנו רכוש אבל אני מעוניינת לבקש את הכתובה אז אם נגיד שנלך על בית משפט לעינייני משפחה זה יכול להוות מכשול לקבלת הכתובה שלי ? כי הבנתי בית דין רבני מתעסקים עם בקשת הכתובה. ויש לי עוד שאלה: אם אשה מבקשת את הכתובה אשה שגרה עם בן זוגה רצתה בשלום בית והוא לא רצה הוא רצה להתגרש אז אם הבעל ירצה להביא הוכחות כדי לבטל את חובתו לכתובה איזה הוכחות הוא יצתרך להביא כדי שיקבלו אותן? תודה
סיגל שלום
רק לבית הדין יש סמכות לחייב בכתובה . כדי להוכיח שאין לחייב בכתובה בעלך צריך להוכיח כי קיימות עילות גירושין נגדך לדוגמא שבגדת או כל עילת גירושין אחרת .
בהצלחה
בתיה אשורי, עו"ד ומגשרת
משרדנו מתמחה בדיני משפחה, ירושה ומקרקעין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יובל שלום רב, אם אין ביניכם הסכם ממון, יחול חוק יחסי ממון בין בני זוג הקובע שכל מה שבני הזוג מרוויחים בתקופת הנישואין ועד למועד הקרע הוא של שניכם. בברכה, גיל בר-זהר, עו"ד בר-זהר משרד עורכי ד...
המשך תשובה