שלום, אחותי עומדת בפתח משפט גירושין, העו"ד שלה ביקש ממנה שני ערבים (שמכורתם הברוטו עולה על 5000 ש"ח) שיחתמו לה על התביעה בדבר עיקול זמני של רכוש (בית ורכב) כלומר שבעלה לא יוכל למכור בזמן המשפט את הבית. הוא הסביר שהסיכון של הערב הוא אפסי מכיוון שרק אם אחותי לא תקבל שום אחוז מהבית בסיום המשפט והוא יוכיח שנגרם לו עוול מפני שהיה יכול למכור את הבית במהלך המשפט יוכל לתבוע את הערבים. אחותי מבקשת ממני לחתום ואני מאוד חוששת. א. בגלל שהשם שלי יופיע בכתבי התביעות ובעלה יראה שאני מעורבת (והוא לא אדם סימפטי). ב. אני חוששת לחתום אם יש סיכון ולו הקטן ביותר שעתיד הכלכלי של משפחתי יהיה בסיכון. ( אנחנו זוג צעיר הורים ל 2 ילדים קטנים) האם באמת אין שום סיכון בלחתום על ערבות כפי שהעו"ד מציג זאת? חשוב לציין שהבית נקנה ע"י הבעל לפני שהתחתנו אך הם משלמים יחד משכנתא מזה 8 שנים. תודה מראש
כיוון שאחותך מבקשת להטיל צווי עיקול, עליה להגיש לבית המשפט ערבות צד ג' (וגם אישית בד״כ), לשם הבטחת פיצוי לצד שכנגד אשר על רכושו מבוקש עיקול. במידה ובסופם של הליכים תעלה ותתקבל הטענה שהעיקול התבקש שלא כדין, היותך ערבה עלול לחשוף אותך בגובה הערבות עליה את חתומה. לגבי החשש כי הוא יגלה על ערבותך לאחותך, זה כבר שיקול שאינו משפטי ולא אוכל לענות בנדון..
בברכה,
עו״ד אתי שקד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יפית שלום רב, קיימת סמכות מקבילה לבית המשפט למשפחה ובית הדין הרבני. מי מבני זוג שפונה ראשון לאחד מבתי המשפט מקבל את הזכות להחליט היכן יתנהל ההליך. אני מציע לך לקחת עורך דין ולהגיש בקשה ליישוב סכסוך...
המשך תשובה