בעלי פתח תיק בבית דין הרבני. תביעה כרוכה. האם יש אפשרות להעביר את המזונות לבית דין לענייני משפחה ועוד מה אפשר להעביר?? כשעזבתי את הבית השארתי רכוש רב שלי ונדוניה. גרנו אצל חמותי. כל הרכוש של מתנות הולדת הילדה ונדוניה שלי נשאר שם. האם יש אפשרות להשיבו??
שלום אפרת,
יש הרבה דברים שבאפשרותך לעשות, מומלץ שתפני ליעוץ אישי אצל עו"ד בתחום דיני משפחה/גירושין.
כעקרון מזונות ילדים יידונו בבית משפט למשפחה, וגם מזונות אישה אם לא הסכמת להתדיין בנוגע להם בבית הדין הרבני.
פרט לכך, צריך לבחון מה בדיוק נעשה בבית הדין הרבני כיוון שאם תביעת הגירושין שבעלך הגיש לא עומדת במבחני הכריכה שנקבעו בפסיקה, תוכלי לטעון זאת ולהעביר את ההתדיינות בכל הנושאים (למעט הגט עצמו) לבית המשפט למשפחה. תכנון אסטרטגי מאוד חשוב במקרה כגון זה.
לעניין הרכוש שלך צריך להגיש בקשה מתאימה להשבתו לידייך.
שוב, מומלץ להיוועץ בעו"ד ולהיות מיוצגת בהליכי הגירושין שלך.
שיהיה המון בהצלחה,
עוה"ד אתי שקד
משרד שקד-פוליבודה לענייני משפחה וירושה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יגיל שלום רב, מרוץ הסמכויות - פשוטו כמשמעו - יש להקדים את האישה ולהגיש תביעה בבית הדין הרבני. לפני התביעה יש להגיש בקשה לישוב סכסוך ביחידת הסיוע, ואז מי שהגיש את הבקשה בוחר לו את הפורום המתאים...
המשך תשובה