שלום, חוק הספורט מחייב פנייה לטריבונליים במדינת ישראל במקרה של סכסוכים. מצד שני, קיים סעיף הבוררות של FIBA המאפשר פנייה ל BAT. מה גובר? האם שחקן זר מחויב לפנות לבוררות באיגוד הכדורסל או שהוא יכול לפנות ל BAT ?
בן שלום רב,
חוק הספורט אכן הסמיך את התאחדויות הספורט למיניהן להקים מוסדות שיפוט פנימיים לצורך בירור סכסוכים, כך שאופן השיפוט יהיה בצורה יעילה, מהירה ועם שופטים בעלי מומחיות ומקצועיות בנושא.
בתקנוני FIBA אכן יש הפניה במקרה של סכסוך משפטי ל-BAT.
בתקנון BAT רשום כי תהיה ל-BAT סמכות שיפוט כל עוד הצדדים לסכסוך הביעו את הסכמתם בכתב לפנות ל-BAT במקרה של סכסוך.
כלומר, אם בחוזה בין הצדדים כתוב כי במקרה של סכסוך תהיה ל-BAT סמכות לדון בעניין, אז תקום החובה לגשת ל-BAT.
בכל מקרה אחר, הרי שיש לפנות למוסד לבוררות של איגוד הכדורסל.
בברכה,
טל שגב, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד טל שמואל פרלמן
055-4317505
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום אלסיה, במקרה כזה לא ניתן לתת תשובה חד משמעית בלי לראות את ההסכם ואת הנוסח המדויק של הסעיף שעליו המועדון מסתמך. באופן כללי, יש להבחין בין עצם הליך העזיבה של השחקן לבין השאלה הכספית של החזר כספים...
המשך תשובה