שלום, אני משחק שנתיים באחת הליגות בכדורגל (ליגה לא מקצועית). מאוד רוצה לעבור לקבוצה אחרת שתטפח אותי אבל הקבוצה שלי לא רוצה לשחרר למרות שזה ברור שגם לה יש אינטרס לשחרר אותי. לפני ההסכם שלי איתם אני חייב לקבל אישור על מנת לבצע מעבר. מה האופציות שלי?
מתן שלום רב,
כדי לענות על שאלתך חשוב לדעת כמה דברים? בן כמה אתה? האם וכמה שנים שיחקת במחלקות הנוער של הקבוצה הנוכחית?
בעיקרון, אם סיימת חוזה הקבוצה לא יכולה "להחזיק" אותך בלי סיבה.
בכל מקרה, אם אתה מעוניין לעבור לקבוצה לא מקצוענית, הרי שבהתאם לכללי חוק הספורט אתה יכול לבחור בהליך של הסגר (פחות מומלץ).
אם מדובר בהעברת שחקן מקבוצה לא מקצוענית לקבוצה מקצוענית אזי יהיו הדברים כדלקמן:
"שחקן שגילו מעל 17 שנים, יהא גילו אשר יהא, המעוניין לעבור מקבוצה לא מקצוענית לקבוצה מקצוענית, רשאי לעשות כן אף ללא הסכמת הקבוצה המעבירה, אולם הקבוצה המעבירה תהא זכאית לקבל מהקבוצה הקולטת פיצוי עבור אימונו וקידומו של השחקן.
במקרה של חילוקי דעות בקשר לסכום הפיצוי, יפסוק בעניין המוסד למעמד השחקן על-פי פניית אחת הקבוצות ו/או השחקן עצמו, כאמור בתקנון זה."
לשאלות נוספות וייעוץ נוסף ניתן לפנות אלי בטלפון שבמעלה העמוד.
בברכה,
טל שגב, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד טל שמואל פרלמן
055-4317505
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום דני, במקרה של שחקן קטין בן 15, וככל שההודעה מוגשת בתקופת פגרת הרישום, ניתן בדרך כלל לבצע מעבר לאחר תקופת המתנה של 14 ימים, גם אם הקבוצה הנוכחית אינה משתפת פעולה, ובלבד שההליך נעשה בצורה מסודרת ו...
המשך תשובה